طرح "غنی سازی گیاهان با استفاده از اسید حاوی امگا3" در جشنواره اختراعات سوییس مدال کسب کرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 330
نویسنده : حامد عابدی

مدیر مرکز رشد فناوری و رییس کارگروه فناوری‌های نوین دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان موفق به کسب دیپلم افتخار و مدال برنز در بخش بیوتکنولوزی کشاورزی ر چهلمین دوره جشنواره بین المللی اختراعات ژنو سوئیس و همچنین دیپلم افتخار و مدال ویژه وزارت علوم و تحقیقات کشور رومانی به دلیل ارایه طرح "غنی سازی گیاهان با استفاده از اسید حاوی امگا3 " گردید.

کامران صفوی ارایه کننده این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: مدال برنز، تنها مدال ایران در بخش بیوتکنولوژی کشاورزی در این دوره از مسابقات بود.

وی با بیان اینکه این طرح یک غنی سازی محیط کشت بافت گیاهی با استفاده از اسید حاوی امگا3 است، افزود: برخی گیاهان در محیط‌های ژله‌ای رشد می‌کنند که به آن محیط کشت بافت می‌گویند.

 مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ادامه داد:  زمانی که اسید حاوی امگا 3 در محیط کشت بافت تزریق می‌شود ریشه گیاه، آن اسید را جذب می کند و گیاه حاصل، حاوی امگا3 خواهد بود.

وی اضافه کرد: این طرح برای تمام گیاهان خوراکی قابل استفاده است.
 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
وبسایت روشنگری در تاریخ : 1391/3/21/0 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: